Hotel z Pomysłem 2014 ROZSTRZYGNIĘTY

W ósmej edycji naszego konkursu „Hotel z Pomysłem” stawka była wyrównana, a na miano Hotelu z Pomysłem zasługiwało co najmniej kilka obiektów jednak od początku głosowania zaczęła się rysować rosnąca przewaga jednego z nich – Hotelu Arłamów. I to on jest zwycięzcą „Hotelu z Pomysłem 2014” – za wizję, rozmach i kompleksowość oferty rozłożonej umiejętnie w ramach hotelu i na 140 hektarach terenu w Bieszczadach. O drugie miejsce do końca toczyła się zacięta walka między ibisem Styles Wrocław, Starym Kinem w Łodzi i Puro Poznań.

A rłamów dołączył do elity polskich hoteli – zwycięzców „Hotelu z Pomysłem”, wśród których są: Hilton Gdańsk, andel’s Łódź, andel’s Kraków, Puro Wrocław, Narvil, Krasicki, Ossa, Poziom 511 i Hotel Gdańsk. Wybierani są oni przez najbardziej kompetentne jury, jakie można sobie wyobrazić w hotelarskich konkursach, składające się z architektów, projektantów, doradców, przedstawicieli organizacji branżowych, właścicieli i szefów obiektów oraz ekspertów związanych z różnymi aspektami hotelarstwa (konferencje, SPA & wellness, marketing, internet). Każdy z jurorów głosuje na 10 obiektów uszeregowanych od 1. do 10. miejsca. Głównym kryterium wyboru jest szeroko rozumiany POMYSŁ, jaki obiekt ma na siebie i na swoją obecność na rynku hotelarskim (pod względem funkcjonalnym, architektonicznym, designerskim, lokalizacyjnym, świadczonych usług, nowatorskich rozwiązań, innowacyjnej oferty itp.). Kryterium jest elastyczne, aby każdy juror mógł wybrać te obiekty, które według niego najlepiej realizują ideę POMYSŁU na siebie. A na końcu zbiorowa mądrość branży wskazuje ten hotel, który najbardziej wyróżnia się na tle innych.

1.HOTEL ARŁAMÓW – „mają rozmach…” Co zadecydowało o zwycięstwie tego, otwartego pod koniec 2013 roku w Bieszczadach, 4-gwiazdkowego hotelu z 250 pokojami i apartamentami (wraz z odremontowaną byłą rezydencją rządową, w której internowany był podczas stanu wojennego Lech Wałęsa), 3-poziomową strefą SPA & Wellness, 1,5 tys. mkw. powierzchni konferencyjnej, pełnowymiarowym boiskiem do piłki nożnej, halą sportową, kortami, strzelnicami, stadniną koni z ujeżdżalnią, polem golfowym, parkiem linowym, kompleksem narciarskim z dwoma wyciągami i trzema trasami zjazdowymi oraz własnym lotniskiem w pobliżu? Rozmach. To było najczęściej powtarzane słowo w uzasadnieniach jurorów. Janusz Mitulski, Horwath HTL: „za skalę i rozmach przedsięwzięcia niespotykane dotychczas w Polsce, gdzie przy okazji zadbano o każdy detal”. Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej: „za odważną wizję inwestycyjną i rozmach wielofunkcyjności obiektu”. Leszek Mięczkowski, Dobry Hotel: „za odwagę i rozmach”. Marcin Dragan, PROFITROOM: „rozmach inwestycji robi wrażenie, a bogate zaplecze rekreacyjne stwarza olbrzymie możliwości”. Violetta Hamerska, przewodnicząca Kapituły Hotelu Przyjaznego Rodzinie: „rozmach, kompleksowość, wszechstronność obiektu: wypoczynkowo-konferencyjno-sportowy. Ogromna inwestycja, która robi wrażenie i pozwala odkryć uroki Bieszczad. Pomysł na hotel przez cały rok”. Krzysztof Gonciarek, członek zarządu PWS ProMedia: „zapierający dech w piersiach, jedyny tego typu kompleks w Polsce. Luksusowy hotel wybudowany w przepięknej scenerii, wyposażony w ogromne zaplecze rekreacyjne. Do tego przeogromny teren należący do hotelu wraz z własnym lotniskiem. Bez wątpienia Arłamów zasługuje na nagrodę za rozmach”.

Ten rozmach wiąże się z kompleksowością oferty dla każdego rodzaju gościa. Anna Nowakowska, członek zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej: „bogactwo oferty dodatkowej stawia ten hotel w krajowej czołówce obiektów do odwiedzenia. Niezwykły hotel, który łączy w sobie trzy obecnie najważniejsze funkcje, jakie niesie hotelarstwo: MIC E, wypoczynek i sportową aktywność. Gratuluję pomysłu”. Grażyna Kowalczyk, dyrektor hotelu Narvil: „pięknie położony hotel z niezwykłymi możliwościami organizacji konferencji oraz pobytów indywidualnych”. Jacek Stasikowski, HS Consulting: „za kompleksowość oferty hotelu, zwłaszcza pod kątem klienta konferencyjnego”. Arkadiusz Dawidowski, Europejska Fundacja Spa: „pierwszy luksusowy obiekt hotelowy w Polsce, który kompleksowo podszedł do formy aktywnego wypoczynku. Zachwyca zwłaszcza basen zewnętrzny oraz sauna z widokiem na Bieszczady. Prawdziwa esencja czystego wellnessu”. Anita Bajdalska, Manager SPA: „niezwykle bogata oferta usług, oferują zagospodarowanie wolnego czasu dla najbardziej wymagających”. Rafał Szubstarski, „Hotelarz”: „big-pomysł, zawiera w sobie wszystko”.

Chociaż trzeba zauważyć, że w grupie jurorów składającej się z architektów i projektantów nie wzbudził on aż takiego entuzjazmu. W przypadku Arłamowa o zwycięstwie zadecydowała kompleksowość i funkcjonalność obiektu, a nie jego wyjątkowe walory architektoniczne czy designerskie.

WYNIKI KONKURSU „Hotel z Pomysłem 2014”

1. HOTEL ARŁAMÓW, Arłamów – 136
2. IBIS STYLES CENTRUM, Wrocław – 109
STARE KINO – CINEMA RESIDENCE, Łódź 109
3. PURO, Poznań 107
4. FABRYKA WEŁNY HOTEL & SPA, Pabianice 82
5. HOTEL TOBACO, Łódź 75
6. SOUND GARDEN HOTEL, Warszawa; HOTEL MIKOŁAJKI, Mikołajki 70
7. BOULEVARD Ustronie Morskie , Ustronie Morskie 53
8. EKOSAMOTNIA – ECO DREAM PENSION, Kraków 44
9. DOUBLETREE BY HILTON CONFERENCE CENTER, Warszawa; 43
10. BANIA THERMAL SPA & SKI, Białka Tatrzańska 41
11. STARY BROWAR, Kościerzyna, ARTIS LOFT HOTEL, Radziejowice Parcel 39
12. PIWNICZNA SPA & CONFERENCE, Piwniczna Zdrój; HOT_ELARNIA HOTEL & SPA, Puszczykowo 38
13. MŁYN JACKA HOTEL&SPA, Jaroszowice 36
14. GRANDHOTEL TIFFI, Iława; 34
15. HERBARIUM HOTEL & SPA, Chomiąża Szlachecka; IBB ANDERSIA, Poznań 31
16. SŁONECZNY ZDRÓJ MEDICAL SPA & WELLNESS, Busko Zdrój 30
17. HOTEL MANOR HOUSE SPA – PAŁAC ODROWĄŻÓW, Chlewiska 28
18. DOUBLETREE BY HILTON, Łódź 25
19. CITY PARK HOTEL & RESIDENCE, Poznań; GRAPE HOTEL & RESTAURANT, Wrocław; MARINE HOTEL, Kołobrzeg; ST. BRUNO, Giżycko 24
20. HOTEL ILAN, Lublin; AIRPORT HOTEL OKĘCIE, Warszawa; VILLA AQUA B&B, Racibórz 23

INNE HOTELE WYMIENIANE PRZEZ WIĘCEJ NIŻ JEDNEGO JURORA

ZAMEK KLICZKÓW, Kliczków – 18 pkt.; ZAMEK CZOCHA, Leśna – 16 pkt.; BAYJONN HOTEL, Sopot – 14 pkt.; GRAND NOSALOWY DWÓR, Zakopane – 12 pkt.; JELENIA STRUGA MEDICAL SPA, Kowary; MODRZEWIE PARK HOTEL, Szczawnica – 11 pkt.; CRISTAL RESORT, Szklarska Poręba – 10 pkt.; REZYDENCJA SPA & WELLNESS NAD WODOSPADEM, Jelenia Góra Jagniątków – 9 pkt.; HOTEL PLATINUM AQUA FUN & EVENTS, Ostróda – 8 pkt.; HOTEL REMES, Opalenica; HOTEL DUO WELLNESS & SPA – 7 pkt.; APARTHOTEL FLIŃSKI, Świeradów Zdrój; DOM KONESERA TRZCIN, Trzcin – 6 pkt.; HOTEL ELBLĄG, Elbląg – 5 pkt.

2. IBIS STYLES WROCŁAW CENTRUM

– bajkowy pomysł W przypadku tego hotelu, otwartego we wrześniu ubiegłego roku, pomysł był bardzo konkretny – odniesienie do „Alicji w Krainie Czarów”. I zrealizowany został „bez obciachu”, co docenili jurorzy. Anna Król, CKK Architekci: „nocleg w bajce, na szczęście pomysł potraktowany jako lekki motyw, a nie dosłowna scenografia teatralna – za to duży plus. Pobyt w tym hotelu gwarantuje pewne przeżycie, nie tylko estetyczne – trochę z pogranicza baśni”. Agata Abramczuk, Pracownia MADAMA: „każdy detal jest tutaj dopracowany. Herbatę u kapelusznika wypijemy siedząc w dużych filiżankach. Kolorystyka wnętrza naśladuje ogród w pełni lata”.

Dominika Adamczyk, dyrektor artystyczna „Hotelarza”: „za graficzny, bajkowy wystrój i dbałość o detale, które pozwalają oderwać się od codzienności”. Leszek Mięczkowski, Dobry Hotel: „za odwołanie do wspomnień z dzieciństwa”. Krzysztof Gonciarek: „to z całą pewnością nie jest kolejny bezosobowy hotel. W dobie unifikacji i upodobniania się do siebie hoteli, ten ibis stanowi bardzo pozytywny wyjątek. Goście chętnie będą wracać do tego hotelu”.

Jurorzy docenili szczególnie to, że można było zrealizować ciekawy pomysł w ramach sieciowego hotelu ekonomicznego. Janusz Mitulski: „za pokazanie, że hotel ekonomiczny wcale nie musi być sztampowy”. Joanna i Tomasz Rembielscy, High Level Design: „wspaniały przykład na nową klasę ekonomiczną »ubraną« w zaskakujący design. Energetyczne kolory, ciekawa grafika i wszystkie elementy wystroju wnętrz naznaczone wymiarem świata »Alicji w Krainie Czarów«. Brawa za odwagę i oderwanie się od szarej rzeczywistości!”. Rafał Szubstarski: „sieciowy, ekonomiczny i do tego działający w biurowcu. Wszystkie te czynniki nie sprzyjają oryginalności, a tymczasem powstał fajny hotel z konsekwentnie zrealizowanym pomysłem we wszystkich przestrzeniach”. Igor Galas, PRC Architekci: „za pomysłowy, prosty i ekonomiczny design”. Violetta Hamerska: „wyjątkowe miejsce w segmencie hoteli 3-gwiazdkowych. Zachwyca pomysłem i motywem przewodnim. To bardzo udany przykład połączenia standardów międzynarodowej sieci, niebanalnej koncepcji marki i co najważniejsze – odwagi inwestora, by piękne wnętrza hoteli były również atrakcyjne cenowo”. Mariusz Wojciechowski, Grupa eholiday.pl: „stylowy, nietypowy i niebanalny hotel miejski”.

2. STARE KINO – CINEMA RESIDENCE – podróż do wnętrza filmu

Obiekt hotelowy przy Piotrkowskiej w Łodzi, mieszczący się w kamienicy, gdzie 1899 roku uruchomiono pierwszy kinematograf.

I jego pomysł na wystrój wnętrz odnosi się do historii kina, tak polskiego (a konkretnie do filmów zrealizowanych w łódzkiej Wytwórni Filmów Fabularnych), jak i do największych przebojów światowej kinematografii. Anna Król: „wystrojem opowiada prawdziwą historię o miejscu. Fajnie, kiedy nazwa bądź pomysł na wnętrze nie jest pustym hasłem, a wraz z nazwą idzie pewne przeżycie, emocja, która gościowi wraz z tym hasłem jest sprzedawana. Nocleg w takim hotelu z pewnością wciąga go w świat filmu”. Joanna i Tomasz Rembielscy: „za ideę stworzenia miejsca opartego o lokalną historię filmu i wyzwalającego nowe doznania. Unikalne wnętrza naznaczone czasem i wspomnieniami, prócz podstawowej funkcji wypoczynkowej, przenoszą gości w upragniony świat filmu. Nostalgiczna podróż do minionych lat to dla wielu bezcenne doświadczenie”.

Anna Nowakowska: „urządzenie każdego pokoju w kadrach innego filmu sprawia, że poczuć się można jak w tamtych czasach, a już na pewno ponownie chce się obejrzeć te filmy. Gdyby tak jeszcze w szafie znaleźć stroje z tych filmów…”. Bartłomiej Walas: „za stworzenie wnętrz odpowiadających narracji wizerunku filmowego miasta”. Janusz Mitulski: „za nawiązanie do historii budynku i tego, z czym nam się kojarzy Łódź – czyli kina”. Anita Bajdalska: „za spójność z koncepcją i dbałość o detale”. Rafał Szubstarski: „pomysł niby prosty w Łodzi – odwołanie się do filmowych tradycji miasta, ale w tym konkretnym przypadku trudno wymyślić inny. A możliwość zasypiania patrząc w oczy Hansa Klosa – bezcenna”. Violetta Hamerska: „ja wybieram »Śniadanie u Tiffaniego« i mogę patrzeć na plakaty z Audrey Hepburn, a skoro jest panel audio z radiem i wejściem na wszelkie możliwe wtyczki, to wiele razy słuchać »Moon River«. Przemyślane i dopracowane w szczegółach koncepcje apartamentów, oddających klimat danego filmu oraz meble i gadżety z danej epoki filmu. To miejsce dla tych, którzy oczekują od hotelu czegoś więcej niż tylko wygodnego łóżka i śniadania. To powinna być hotelowa wizytówka filmowej Łodzi”. Arkadiusz Dawidowski: „można się tu poczuć prawie jak na planie filmowym. Pobyt w tym hotelu zapamiętuje się na całe życie”.

3.PURO POZNAŃ – konsekwentnie rozwijana koncepcja

Kolejny hotel z sieci Puro i kolejny, który mimo swej „sieciowości” zbiera świetne recenzje za oryginalność. Tomasz Wuczyński, Grupa Plus Architekci: „konsekwentnie rozwijana koncepcja nowoczesnego miejskiego hotelu – trzeci obiekt z serii to już nie jest budynek, który zasługuje tylko na komentarz »architektura jak na świecie«, ale to konwencja, która obecnie zasługuje, żeby być wyznacznikiem dobrego światowego standardu nowoczesnego hotelu miejskiego. Brawo!” Igor Galas: „za znakomite wtopienie w tkankę Starego Miasta i pomysł na »domowe« wnętrza”. Anna Król: „wnętrza inne niż wszystkie, dobre wzornictwo wyznacza nowy kierunek.

Znowu mamy ciekawe przełamanie hotelowej sztampy. Rozsypane meble z pozoru podporządkowane różnym stylom, a łącznie tworzą zharmonizowaną całość. Najbardziej spodobały mi się krzesła w sali konferencyjnej. Mam wrażenie, że we wszystkich salach konferencyjnych w Polsce pokutują tylko dwa rodzaje krzeseł. Jak miło patrzeć, że komuś udało się tutaj przeforsować wybór zupełnie innego, bardzo ciekawego modelu”. Dominika Adamczyk: „inspirujące połączenie nowoczesnych rozwiązań, ciekawych dekoracji i energetycznych kolorów”. Joanna i Tomasz Rembielscy: „skandynawski minimalizm form, wysokiej jakości materiały oraz kolor tworzą bardzo estetyczną przestrzeń”. Alex Kloszewski, Hotel Professionals: „ciekawy, świeży, wychodzący naprzeciw globalnym trendom koncept hotelowy w Polsce. Hotele sieci Puro zarówno pod względem aranżacji, jak i oferty wyróżniają się na tle innych rodzimych sieci hotelowych”. Dorota Malinowska, Pro- Value: „kolejny bardzo dobry produkt z grupy Puro, odpowiadający na potrzeby rynku: ciekawy design, odpowiednia relacja ceny do jakości, rozwiązania IT wysokiej jakości”. Marcin Dragan: „marka Puro spektakularnie się rozwija. Widać, że wyrazisty wyróżnik marketingowy tych hoteli był strzałem w dziesiątkę”. „chociaż to trzeci hotel sieci Puro, to jednak trochę inny, z nowymi pomysłami designerskimi i usługowymi. Bo na tym polega pomysł całej marki – aby każdy hotel w ramach szczegółowo ustalonych standardów trochę się od siebie różnił, a przez to rozwijał markę. I cały czas to się udaje, na co dowodem jest Puro Poznań”.

 

Znalezione na http://www.e-hotelarz.pl/

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *